Strona/Blog w całości ma charakter reklamowy, a zamieszczone na niej artykuły mają na celu pozycjonowanie stron www. Żaden z wpisów nie pochodzi od użytkowników, a wszystkie zostały opłacone.

Jakie zalety ma dla mnie aktywna mobilność?

1
87

Więcej zdrowia i lepsza jakość życia dzięki regularnym ćwiczeniom: Aktywna mobilność wzmacnia zdrowie i ma pozytywny wpływ na jakość życia. Regularne ćwiczenia zmniejszają ryzyko zawału serca i udaru mózgu oraz zapobiegają chorobom nowotworowym, takim jak rak jelita grubego i piersi.

Więcej spalonych kalorii, niższa waga ciała: Osoby, które regularnie jeżdżą na rowerze, ważą średnio cztery kilogramy mniej niż osoby, które regularnie jeżdżą samochodem. Ewentualnym konsekwencjom braku ruchu, takim jak cukrzyca typu 2 lub otyłość, można aktywnie przeciwdziałać poprzez umiarkowane ćwiczenia (spacery, jazda na rowerze).

Zwiększona wydajność, niższy poziom stresu: Regularne ćwiczenia obniżają poziom stresu i zwiększają wydajność.Oszczędzaj czas i pieniądze: Codzienny ruch z własnym napędem mięśniowym prawie nic nie kosztuje, nie wymaga specjalnego sprzętu fitness i nie zajmuje dużo czasu. W mieście często szybciej do celu można dotrzeć rowerem, pieszo lub komunikacją miejską niż prywatnym samochodem. Integracja społeczna: Aktywna mobilność umożliwia osobom ze wszystkich grup społecznych iw każdym wieku uczestnictwo w systemie mobilności.

Aktywna mobilność odciąża środowisko

Aktywna mobilność ma pozytywny wpływ nie tylko na nasze zdrowie, ale także na ruch uliczny i środowisko. Wykorzystując własną siłę mięśni do poruszania się, unikasz korków i zanieczyszczeń środowiska, takich jak hałas, cząstki stałe lub tlenki azotu spowodowane ruchem pojazdów silnikowych z silnikami spalinowymi.

Aktywna mobilność” to wkład w redukcję emisji gazów cieplarnianych CO2. Ruch drogowy jest odpowiedzialny za część tych emisji gazów cieplarnianych. Aby zredukować te emisje, sensowne jest jak największe ograniczenie przejazdów samochodami i korzystanie z transportu publicznego lub rowerów.

Przejdź na aktywną mobilność

Ruch uliczny i mobilność to idealne połączenie, aby łatwo i skutecznie włączyć więcej ćwiczeń do codziennego życia. Jeśli zamierzasz częściej jeździć na rowerze lub spacerować, być może będziesz musiał najpierw przemyśleć własne nawyki. Rzadko działa z dnia na dzień, np. przesiadka z samochodu na rower, aby dostać się do pracy. Pierwszą rzeczą do zrobienia jest znalezienie dobrej trasy, bezpieczne zaparkowanie roweru itp

. Ale jeśli już zacząłeś, możesz krok po kroku aktywniej poruszać się.Różnorodne oferty, kampanie i projekty przyczyniają się do wdrażania zdrowej „aktywnej mobilności” w życiu codziennym, m.in.Uwaga Strona Aktywna Mobilność FGÖ zawiera przegląd dostępnych materiałów informacyjnych i projektów na ten temat.

Aktywna mobilność w drodze do szkoły

Wiele ścieżek można łatwo pokonać rowerem lub pieszo. Dotyczy to również dzieci i młodzieży w drodze do szkoły. Aktywna mobilność w drodze do szkoły sprzyja zdrowemu rozwojowi fizycznemu i psychicznemu dzieci. Dzieci, które chodzą lub jeżdżą na rowerze do szkoły, czują się lepiej psychicznie i są w stanie lepiej się skoncentrować.Inne korzyści to poprawa wytrzymałości i wydajności mięśni, lepsza kompozycja ciała, wzrost gęstości kości i poprawa metabolizmu.

Aktywna mobilność w drodze do pracy. 25 procent naszych codziennych podróży jest krótszych niż 2,5 km i można je łatwo pokonać pieszo, nie tracąc dużo czasu. Dobrym sposobem na aktywność fizyczną dla dorosłych są codzienne dojazdy do pracy. Wiele osób ma nawyk świadomego chodzenia przez część drogi do pracy. Inni przerzucili się na jazdę na rowerze, aby dostać się do pracy lub korzystają z roweru w połączeniu z transportem publicznym.

Każdy, kto regularnie korzysta z roweru, może również skorzystać z następujących skutków zdrowotnych:U osób dorosłych z jednej strony poprawia się sprawność fizyczna i wydolność sercowo-naczyniowa, a z drugiej zmniejsza się ryzyko chorób sercowo-naczyniowych, cukrzycy typu 2, nadciśnienia tętniczego oraz raka okrężnicy i piersi. Zobacz https://www.zzz.sk/clanok/5161-vyzva-na-predkladanie-ziadosti-o-nenavratny-financny-prispevok-nfp-z-europskeho-fondu-regionalneho-rozvoja

Aktywnie mobilnie na rowerze

Jazda na rowerze to także forma mobilności, która promuje zdrowie. Każdy, kto kocha ruch, używa również rolek, hulajnóg, deskorolek i tym podobnych do codziennych wycieczek. W przypadku dłuższych podróży mobilność fizyczną i zmotoryzowaną można połączyć, np. pieszo lub rowerem do dworca autobusowego lub kolejowego, a następnie ostatni odcinek pieszo lub z wypożyczonym rowerem do celu.Rowerzyści są również narażeni na ryzyko wypadków na drodze. Badania wskazują jednak, że gesundheithei rzeczywiste korzyści dla ludności przewyższają ryzyko wypadków i urazów.

 

ℹ️ ARTYKUŁ SPONSOROWANY

1 comments

Dodaj swój komentarz